Jag är med lägenhet!

Den 1 mars flyttar jag in i min alldeles egna, första lägenhet. Det känns så overkligt. I hela mitt liv har jag alltid bott med någon. Familjen, då jag var sambo, med syrran och nu med Johan :) Men NU är det dags på riktigt. Så om 3 veckor har jag mitt egna krypin. Lägenheten är stor, ljus och fräsch. Det är en tvåa på nära 60 kvardratmeter och fönster från två håll, vilket resulterar i att den har mycket ljusinsläpp. Så fräscht! Köket är såpass stort att man kan ha ett stort, runt bord utan att behöva trängas eller dra in magen om någon ska gå förbi ;) Det är jag INTE van vid, haha!
 
Just nu sitter jag och tittar på IKEA vad jag behöver (läs: vill ha). Sen har jag lite idéer om att göra egna tavlor med bland annat ordspråk och matbilder. Har även hittat en bäddsoffa på MIO som är snygg. Styrsö heter den. Ska ta mig dit och titta på den irl, då bäddsoffor ofta kan kännas lite hårda..
 
 
 
Nu jag två tryggheter: jobb och boende ;) Det känns superbra! Men vart är den där karln jag vill ha?

 
Förresten hörrni, jag såg alla Falkfilmerna, lite utspritt såklart, och i förrgår såg jag den absolut sista filmen och fyfaaan vad bra den var. Det kan bli lite segt att se alla på raken kanske, men när man inser att det är baserat på verkliga händelser (vilket min bror berättade då vi såg en av filmerna då han var här) blir de så mycket bättre. De är baserade på Peter Rätz liv.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0